ITIL® staat voor Information Technology Infrastructure Library. ITIL is ontstaan uit een verzameling best practices.Sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw biedt ITIL® een raamwerk van processen, rollen en verantwoordelijkheden, als een verzameling best practices. De ooit geldende betekenis Information Technology Infrastructure Library is geëvolueerd naar een integrale servicemanagement benadering, gericht op het effectief sturen en managen van de IT-dienstverlening. Het doel is op een efficiënte en effectieve wijze het beheer te voeren over alle onderdelen die nodig zijn om een IT-service te leveren. Hierdoor kan klanten worden gegarandeerd dat ze de producten en diensten krijgen die zij verlangen en waarover afspraken zijn gemaakt. Uitgangspunt is het creëren van waarde zoals deze door de klant wordt waargenomen op basis van bruikbaarheid en belang.De kern van ITIL 4 is het service-waardesysteem (service value system- SVS) en het vier-dimensiemodel (four dimension model) van waaruit elk onderdeel van het SVS overwogen wordt.De kerncomponenten van het SVS zijn de service-waardeketen (ITIL service chain), de werkwijzen (ITIL practices), de leidende principes (ITIL guiding principles), de besturing (governance) en continue verbetering (continual improvement).Tijdens de ITIL 4 Foundation training vergaart u kennis over de verschillende begrippen en krijgt u inzicht in de samenhang tussen de kernonderwerpen en de verschillende begrippen.
Voorkennis
Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.
Certificaat
Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL® 4 Foundation Certificate in IT Service Management.
Programma
In deze professionele en praktijkgerichte training komen de volgende onderwerpen aan bod:
De structuur en voordelen van ITIL
De belangrijkste servicemanagement concepten
De vier dimensies van servicemanagement
Het doel en de componenten van het ITIL service-waardesysteem
De leidende principes (adopteren en aanpassen)
De activiteiten binnen de service-waardeketen en de onderlinge relaties
Kennis en begrip van de belangrijkste werkwijzen
Examentraining
De training ITIL 4 Foundation duurt 3 dagen en is inclusief het examen, dat in de middag van de derde trainingsdag op locatie wordt afgenomen.
Doelgroep
Bent u werkzaam in de IT op het gebied van beheer of exploitatie? Of geeft u leiding binnen dit vakgebied? Of bent u als intermediair werkzaam tussen gebruikers- en IT-organisatie? Dan is de kennis van ITIL 4 Foundation voor u onmisbaar!
Details
Duur:
3 dagen
Cursusprijs:
€ 999
Examen:
€ 250
Totaalprijs:
€ 1.249
Startdatum
Locatie
8, 9 en 12 april 2021
Online
11, 12 en 19 mei 2021
Klassikaal - Eindhoven en Online
23, 24 juni en 1 juli 2021
Klassikaal - Utrecht
15, 16 en 23 juli 2021
Den Haag
5, 6 en 12 oktober 2021
Utrecht
2, 3 en 10 september 2021
Utrecht
8, 9 en 15 december 2021
Den Haag
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.Ok